Lumpen v.50

En ny vecka med helt nya utmaningar, mycket lärorikt och kul måste jag säga.

Måndag: Morgonen började med ett löppass på cirka 40 minuter. Därefter blev det grodhopp uppför 4 våningar och BRAK. Aningen sliten efter det kan jag säga. Sen fick jag hålla i stretchingen och fick därmed ansvaret att alla skulle kunna komma upp på hästarna på eftermiddagen, grattis! Efter det drog vi till stallet och mockade skit i några timmar. När vi ätit lunch skulle vi äntligen få rida, men nej så blev det inte. Då skulle nämligen MP ha hästarna, s det blev att öva på sadling och bära skåp istället, mindre roligt. Kvällmaten var dock rolig. Skönast3e komentaren av Jansson "Av choklad får man finnar och pubishår", och då säger Kors. "Får man det?" haha.

Tisdag: Hela förmiddagen bestod av mockning av skit och liknande saker. Efter lunch fick vi äntligen vår efterlängtade ridlektion. Kul tänkte jag, men ack så fel jag hade. Jag fick nämligen hästan Oliver, den omtalade Oliver. Det började med att han försökte trycka upp mig mot väggen ett antal gånger. Sen bet han tag i min jacka så det gick sönder. Han försökte bita mig mest hela tiden men som tur var klarade jag mig från större skador. När jag väl skulle hoppa upp på honom försökte han bita mig i rumpan ett antal gånger. Han var dock riktigt bra att rida, piss och allert. När jag skulle göra klart honom efter ridpasset sparkade han mig på benet, dumma häst! Mitt nya smeknamn av kapten Vicor är Brucan för dom som vill veta. Skön han är. På kvällsstädningen fick jag i uppgift att städa paddokarna och skrittmaskinen med Gustavsson. Vilket skitjobb! Mocka skit, jämna till marken och torka av alla stänger. Kallt, blött och lerigt. När vi var färdiga med det hjälpte jag till och bära spånbalar och vi fick sluta sent så man somnade direkt.

Onsdag: Denna dagen var jag stallpost tillsammans med fem andra. Att vara stallpost innebär att man matar hästarna, mockar skit, sopar gångarna, tar ut hästar i paddokarna och skrittmaskinen och lita annat. Dagen var faktist ganska rolig, det var inte alls så stressigt som jag trodde. Dock var vissa hästar mindre roliga att spänna fast när man skulle göra rent vattenkoppen, men man lär ju sig med tiden. Det är bara att bestämma sig och göra det. Vi slutade vid tio tiden efter att ha gett hästarna hö. Då blev det en efterlängtad dusch och sen sängen.

Torsdag: Dagen började med stalltjänst mellanb 05.30 och 07.15. Då utfordrade vi hästarna och sopade gångarna. Sen bytte vi med dom andra stallposterna. Förmiddagen bestod av ridlektion, och det var en rolig en. Vi skulle dela in oss i två grupper med lite mer riderfarna i ena och mindre riderfarna i andra. Jag ställde mig självklart i det med de mindre riderfarna, men sergeranten sa till mig att jag stod fel. Snack om att jag blev nervös! Dom andra som var i min grupp var ju jätte duktiga och hade ridit i flera år. Jag fick hästen Outlander som visade sig vara en mycket bra och trevlig häst. Han var lite sur i boxen, men inte på mig utan på hästen i boxen bredvid. Under lektionen fick vi galoppera på volterna, grattis mig tänkte jag som nästan aldrig galopperat innan! Men efter några varv gick det bättre och bättre. Fick dock helt sjukt mycket träningsverk i låren efteråt. Efter lektionen frågade sergeanten mig om han gjort rätt i att tvinga mig vara med dom bättre, och jag sa att det hade han gjort rätt i. Nöjde! Sen blev det lunch och efter det BRAK. Vi fick även prova våra fina kläder vi hämtat ut. Som ni kan se på bilderna var vi jätte snygga haha. Sen blev det lite vapenexercis och sen slutade vi för dagen. Tidigt för första gången denna vecka, mycket behövligt!

Fredag: På förmiddagen var det ridlektion. Jag fick hästen Amos som visade sig vara sjukt stor och lite småsur i boxen, men det gick bra ändå. På lektionen fick vi bara rida lätt och skritta, skönt för träningsverken hade aldrig klarat av galopp. Dock var hästen Amos bland de segaste hästarna jag träffat så jag fick ligga på med skänkeln hela tiden för att han skulle röra sig framåt. Efter lunchen var det fredagsrutin med städning. Det gick bra och vi fick sluta 45 minuter tidigare, skönt att slippa stressa till tåget. På kvällen hemma blev det mys med mamma och Idol final.


Snyggingar

Påklädning

Oliver, hästen som bits

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0