1 - okt - 09

Fick jobb minst en vecka till på industrilås, brabra! Då har jag ju något att göra nästa vecka med. Får dock sjukt ont i ryggen fortfarande men sånt är livet. Ett litet plus idag var att jag fick låna bilen av mamma till jobbet. Happy girl som slapp cykla i skitvädret.  

Pappa skrämde halvt livet ur mig på jobbet idag. Jag satt och lyssnade på p3 som vanligt när alla andra var på lunch. Jag och pappa går alltid lite senare än alla andra för det gör att dom sista timmarna går extra snabbt. Helt plötsligt får jag något stenhårt på armen och jag hoppar nästan av stolen så rädd blev jag. Då ser jag pappa stå en bit bort och as garva. Han har försökt få kontakt med mig ett tag men misslyckats. Han får då för sig att kasta plommon på mig och träffar på andra försöket. Mysigt med plommon kladd på hela tröjan! Men ett gott skratt fick vi båda två.

Imorgon är det helg, skönt. Veckorna går förvånandsvärt snabbt nu när jag har något att göra på dagarna. När man bara satt hemma hände det ju ingenting. Det enda som var lite synd med att jag fick mer jobb på industrilås var att jag kunde fått jobba extra på Beso. Jag får dock får både mer betalt och mer timmar att jobba på insutrilås, så är nöjd.

Men folket, vad händer i helgen? Är inte jätte taggad på fest. Har liksom inga pengar och är sjukt seg, jobbigt.


Så här söta var pappa och jag för x-antal år sedan, gulligt värre!

Måste ge en hyllning till Regina Spektor och hennes underbara låt Laugthing with
lyssna och njut http://www.youtube.com/watch?v=rov3pV9PsRI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0