Infohelg på Livgardet

Nu var man hemma igen efter en helg på Livgardet. Den har varit händelserik och roligare än vad jag trode det skulle bli.

Första kvällen gjorde vi inte mycket. Satt mest och snackade med folk, bäddade sängen och somnade tidigt efter efter tågresan. Sängarna man sov i var faktist riktigt sköna, förutom Hanna och Idas säng som knarrade så fort dom rörde på sig. Sängen jag hamnade i var väldigt snygg. Eftersom det var våningssängar hade folk passat på att skriva under sängen så där fick man ligga och läsa och beundra. Under sängen jag sov i fanns det en väldigt fin porrbild och "de fyra budorden" skrivna av Gren 08/09. De innebar ungefär att man aldrig ska vara frivillig, att man ska vara en grå person, att man aldrig ska ge upp och hjälpa kamraten. Jag träffade även två väldigt trevliga tjejer som heter Ida och Hanna som jag spenderade den största delen av helgen med.

Lördagen började med uppställning i klockan 6.15 och sedan frukost. Så fort vi skulle gå någonstans ställdes vi på raka led och fick inte säga ett ord. Så fort serganden frågade något var man tvungen att svara "Ja sergant". Vi gick sedan på raka led till en lokal där vi lyssnade på några föreläsningar. Sedan fick vi våra kängor samt strumpor (väldigt rena, inte!) som vi ska ha det kommande året så vi kunde gå in dom hemma. Jätte snygga måste jag säga! Ser ut som man har världens största fötter. Sen blev det träning som bestod av bip-test och styrka. Träningen gick riktigt bra och var jobbig, skönt. Efter träningen blev det att stressa tilbaka, duscha och åter igen uppställning. Om man kom för sent fick man skämmas. Sen blev det föreläsningar igen och mat och så. På kvällen blev det att sova tidigt efter en så intensiv dag.

På söndagen fick vi packa våra saker och bädda iordning sängarna, sen var det städning! Om inte rummet var tillräckligt bra fick man underkänt och fick göra om. Som tur var klarade sig mitt rum, skönt. Sen åkte vi med bussar in till K1 för att gå på rundtur och hälsa på hästarna. Stallet och allt där var jättefint. Många snygga killar med måste jag säga!Klockan 13.00 var infohelgen slut och vi fick åka hem.

Helgen ver helhet har varit väldigt rolig och man har skrattat en hel del. Mycket trevliga människor. Nu är bara frågan vilka man kommer i samma pluton och grupp som. Det var totalt 200 pers där och jag kommer vara nära ungefär 8-10 stycken av dom. Förresten, maten var mycket bättre än förväntat, good!

Nu ska jag dra mig till sängs, jobbigt att sitta och vänta på tåg och sen åka tåg halva dagen. Ser verkligen fram mot tiden jag ska tillbringa inom militären och hoppas jag kommer med folk jag trivs med. Jag rycker dock inte in förrän 26 oktober, så har några veckor till att träna upp konditionen och styrkan på, det lär behövas!

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0