Lumpen v.6

Denna veckan har varit både upp och ner. Man vet aldrig vad som kommer att hända och det är svårt att veta hur man ska reagera.

Måndag: Dagen efter löjtnanten och kaptenen i Afganistan dog. Hela dagen kändes konstig. Överallt var det ledsna befäl och man visste inte riktigt hur man skulle reagera. Vi hade lite exercis och på kvällen var det ridning. Jag hade hästen Krut, han var skit seg. Annars var ridpasset helt okej.

Tisdag: Lediga på grund av att våra befäl skulle åka och möta upp kistorna i Uppsala. Hemskt. Istället för tjänst gick vi på stan. Jag köpte en tre tröjar, gillar rea liksom. Åt på pizza hut med, gott.

Onsdag: Kistorna kom först denna dagen så våra befäl var borta. Ett befäl stannade dock med oss så vi kunde ha ksp utbildning hela dagen. Mycker roligare än vad jag hade förväntat mig faktist. Vi lärde oss ta isär och sätta ihop vapnet och en massa annat. Ladda, patron ur, vad alla delarna hette, skrev prov, bytte kasset, bytte till bandlåda, förflyttning m.m. På kvällen tog vi det lugnt.

Torsdag: Åkte tidigt på morgonen till Kungsängen för att vara med på Korum. För dom som inte vet vad det är så är det en slags samling för att sörja de döda. Det var ledsamt och hemskt. Sen fick vi fika och efter det var det dags för drilltropps exercis. Gick bättre och var roligare än vad jag trott. Sen åkte vi tillbaka till kassern och på kvällen var det ridning. Jag önskade hästen Nero och fick honom. Han var helt underbar, lätt min nya favorit häst! Vi galopperade på volterna och en massa annat. Gick super bra, efter ett tag. 

Fredag: Först hade vi exercis själva i korridoren. Sen blev det fys, jobbigt tänkte jag. Det var det dock inte. Vi sprang till Kaknästorner och lite i skogen där och sen tillbaka. Sprang konstant i 1 timma och 10 minuter och det var riktigt skönt. Man känner sig duktigt efteråt också, det skadar aldrig. Efter lunchen var det fredagsrutin, skvadronsuppställning och prutonens timma. Sen slutade vi.


På kvällen blev det utgång med plutonen, riktigt kul. Förfestade hos Graf med cider och en massa melodifestsival låtar. Sen blev det Victoria och en massa dans, gillas. Åkte hem idag på morgonen vid 8 och för en gångs skull var bara tåget 9 minuter försenat, applåd för sj!

Jag saknar dig

Kommande vecka blir det massa massa drilltropps träning. Våra befäl har hyrt en hall så vi kan vara inne och träna. Vi får troligtvis veta vilka som blir gruppchefer med, spännande...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0