Lumpen v.7

Denna veckan har bestått av drillning, och ännu mer drillning.

HAr faktist varit en riktigt rolig vecka måste jag säga. Har tyvärr inte skrivit dag för dag vad vi har gjort, men jag minns nog på ett ungefär.

Måndagen började med orientering i skogarna runt Kaknästornet. Var ute och sprang runt en och en halv timma, kändes riktigt bra! Dock borde jag egentligen inte springa alls, eftersom jag har hälseneinflammation, men orka bry sig. Träningsverken dagen efter var inte farlig faktist, kanske börjar komma i någorlunda form? Man kan ju iaf alltid hoppas. Sen så hade vi execis på eftermiddagen om jag minns rätt, gillas.

Resten av veckan var det vara drillning. Tog bussen till övningsstället och gick fram och tillbaka i en gammal industrilokal tills man blev helt snurrig i huvudet av allt räknande. 21 steg dig, på axel gevär, 5 steg hit, spelegvändning, 9 steg dig, höger om och så vidare. Mycket att tänka på, men snart tror jag det börjar sigga i huvudet.

Vi är tre som tävlar om två platser i drilltroppen, vilket gör det hela lite jobbigare. Inför varje uppvisning plockar dom alltså bort en person, läskigt. Men man får hoppas att man är tillräckligt duktig för att få vara med bland de bästa två! Får öva riktigt hårt nu på kvällarna, fast de gör man inte, även att man säger att man ska.

På tisdagen var vi och fikade efter tjänsten i gamla stan, mysigt.
På onsdagen tittade vi på film efter tjänst, Inglorious Bastards. Har sett den innan, rikgti bra film. Om du inte sett den måste jag rekomendera dig att se den, 5 av 5, lätt.

På fredag var vi lediga för "bankdag" så jag åkte hem redan på torsdagen, helt underbart. Dock blev tåget två och en halv timma försenat på grund av snö och växelfel. Stod stilla vid postterminalen utanför Nässjö i en och en halv timma. Känns ju kul när man bot bara några kilometer därifrån, suck. Som plåster på såren fick vi dock macka och cola, yeey!

Kommande vecka blir ridvecka, om jag nu lyckas ta mig upp till Stockholm vill säga. Man kan ju inte lita på sj för fem öre. Aja, önska mig lycka till!

Och nästa helg har jag helgtjänst. Kul, första helgen när jag är 20 har jag helgtjänst, blää.

Imorgon blir jag 20, så det så. Grattis mig!!

Pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0