Lumpen över nyår

Här uppe i Stockholm är det faktist riktigt bra.

Igår började dagen med stalltjänst och massa mockning. Skav i händerna och ont i ryggen, men riktigt bra träning måste jag säga. På eftermiddagen blev det ridning med en Mp löjtnant, riktigt trevligt måste jag säga. Jag fick hästen Magnitud, och det var verkligen ingen trevlig prick. Han försökte bita mig, sparka mig, hoppa på mig, putta upp mig mot väggen och en massa annat. Det tog sin lilla tid att få på honom tränset eftersom han stegrade och försökte spraka ner mig, men så länge man är envis på lyckas man! När jag skulle leda ut honom försökte han sparka mig ännu mer, och tyvärr lyckades han, men det var inte så farligt. Han var faktist helt okej att rida, men när jag skulle göra iorgning honom efteråt förtsatte helvetet.

På kvällen tog vi det lugnt i dagrummet, kollade på tv och åt en massa chips. Vid tolvslaget stog vi med några Mp och första tropp ute på stallplan och kollade på pangpang. Väldigt mysigt att stå där i kylan och skåla med alkoholfritt vin. Mycket bra nyår, trots att man var trött.

Idag började dagen likadant som gårdagen, med mockning. Dock så var jag i soldatpasset idag vilket innebar att jag fick mocka hos Oliver, kul! Jag var helt slut efter att ha mockat färdigt eftersom han försökte trycka upp mig mot väggen hela tiden. Efter lunch blev det ridning och jag fick hästen Luger, en väldigt trevlig prick så länge man står utanför boxen, lite sparkig inne i boxen och överpigg utanför boxen. Sjukt jobbig ridlektion eftersom han var sjukt snabb och på hela tiden. Men det är roligare att rida en pigg häst än en seg en, så jag var nöjd. Träningsverken kommer dock sitta fint i låren och ryggen imorgon.

Nu sitter jag här på logementet med mina underbara vänner. Imorgon är jag stallpost och ska vara i stallet hela dagen, kanske inte jätte kul, men det duger.

Pusshej // Nea


Kommentarer
Postat av: Anonym

Går hästarna aldrig ut på dagarna i rasthagar eller så? Tråkigt med så agressiva hästar, haha :)

2010-01-03 @ 19:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0