Stalltjänst

Nu är jag äntligen hemma efter stalltjänsten.

I lördags var jag stallpostchef vilket innebar att jag skulle ha lite extra koll i stallet när vi var stallposter. Dagen flöt på bra med fodring, hö i kläderna, mockning och sopning. Under förmiddagen och eftermiddagen ledde vi även ut hästar till paddocken och skrittmaskinen. Det var svinkallt och kändes som öronen skulle lossna från huvuet. Dagen var ändå ganska bra för vi blev klara i god tid med allt. Dock slutade kvällen inte lika bra! Bajsmaskinen gick sönder. Hur mycket otur kan man ha? Fru Gustavsson kom till mig ochc sa att den var sönder och att det kom upp bajs ur ett hål. Jag trodde nästan hon skojade med mig. När jag gick och kollade hade golvet lyft en halv meter och det kom upp bajs ur golvet. Vi fick trycka på nödstopp och ringa på hjälp. När hjälp kom fick vi uppgiften att gräva bort all skit som satt sig i systemet, vilket blev 8 fulla skottkärror. Det visade sig att två armar i systemet hade gått av och det hade pressats ihop i slutet av bandet. Efter att ha grävt i kanske två timmar var vi färdiga och fick sluta närmare 11, mindre kul. Bra styrketräning dock!

Söndagen började med stalltjänst och utfordring. När vi skulle mocka gick det inte att mocka som vanligt på bandet i ett pass, så dom fick mocka i skottkärra. Två pass kunde mocka som vanligt men behövde en som stod och sköt på bajset där armen var borta, och det blev jag det. Efter att ha stått där i över två timmar blev jag avlöst och det blev dags för lunch. Efter lunchen blev det ridlektion och jag fick hästen Jazz. En mycket trevigt och pigg kille. Han vill jag rida mer! På eftermiddagen blev det lite städning och sen slutade vi för dagen och jag åkte hem med tåget. Somnade som en stock.

Idag har jag inte gjort mycket alls, sovit och kollat på tv typ. Det behlvdes verkligen för jag var sliten efter stalltjänsten.

Permis en vecka nu. Jag åker tillbaka till Stockholm på söndag och kommande vecka består av exercis. Jag ska dock till tandläkaren på tisdagen. Får hoppas det kommer gå bra!

Nu blir det ostbricka och film! MYS!

Puss och hej // Nea

Kommentarer
Postat av: Dominictilda

Nice site, welcome to my

2011-11-07 @ 11:49:36
URL: http://dominictilda.blogocial.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0