Exercis, stridshinderbana och sånt

Dagen började med lite högvaktsexercis, sen var det dags för genomgång med överste löjtnant. Han snackade om vilken viktig uppgift vi hade som högvakter och bla bla bla..typ. Sen så gjorde vi någon undersökning om hur vi mår psykiskt och det gick nog bra.
Efter det var det utlåsning av karbin och en massa exercis. Sen var det lunch och uppställning igen. Då var det dags för lite vanlig ak5 exercis och drilltropp. Vi visade upp vårt "egna" framförande som vi gjort gruppvis. Gick väll bra tror jag. Dagen gick skit segt, och när vi trodde vi skulle sluta så var det visst en hel timma kvar på schemat. Så då passade översergeanten på att köra stridshinderbanan med oss, skit kul!
Som vanligt var jag chef för första patrullen och vi var bäst, eftersom det bara var vi som hann runt hela banan. Vi fick till och med applåder efteråt för, yey!
Efter det fick vi HVO och när vi kökat bestämde sig några för att spela fotboll, så jag passade på att hänga med. Gjorde faktist nästan mål till och med, inte illa. Fick dock ett knä i låret och kommer troligtvis ha en lårkaka imon, men men. Sen drog jag och Jansson hinderbanan ett varv, sen var jag typ död och drog hem och duscha.
Och nu sitter jag här.
Imorgon blir det RAKEL utbildning, och för dom som inte vet vad det är så är det radio utbildning så vi kan kontakta varandra när vi postar på högvakten. Blir säkert kul. Nu måste jag bara plugga in lite bokstäver.

Adam, Bertil, Cesar, David, Erik, Filip, Gustav, Helge, Ivar, Johan, Kalle, Ludvig, Martin, Niklas, Olof, Petter, Qvintus, Rudolf, Sigurd, Tore, Urban, Viktor, Wilhelm, Xerxes, Yngve, Zäta, Åke, Ärlig, Östen.....

hello pic..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0