kommande högvakt..

Idag fick vi kommenderingslistorna för kommande två högvakter, och jag blev faktist riktigt nöjd. Första högvakten, som är en fotvakt, är den 14 maj. Då kommer jag, tillsammans med Nilsson, vara avlösningsförare. Det innebär att jag ska gå runt och lämna folk vid posterna på slottet, kul tycker jag. Skrika lite och så. Sen den andra högvakten, beriden högvakt, kommer jag vara med i första avlösningen och är patrull på dagen och post på natten, blir säkert super! Jag är iaf nöjd.

Så idag har vi övat en hel del på det, samt karbinexercis.
Efter HVO drog jag och Ramqvist ut och sprang 4,1km, riktigt skönt.
Blir nog en runda imongon med förhoppniningsvis.
Dock sitter fortfarande träningsvärken sen i måndags kvar.

xoxo//nea
looking forward...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0